Travian
Travian
Travian - užitečné skripty pro Firefox i Operu
Travian: Battle Analyse - přidá do logu z boje věci jako rozdíl ztrát, spotřeba obilí, zkušenosti hrdiny, nosná kapacita (i při posílání jednotek, takže nebudete muset posílat víc než je třeba)
Travian Task Queue - ještě jsem nevyužil, ale umožňuje např. postavit budovu, když tu nebudete a jiné, velmi mocný skript
Travian QP Market 2.0 - podobný skriptu z Travian Beyond, lepší však v tom, že při vybrání např. dřeva a listování trhem zůstane dřevo vybrané, což je velmi příjemné
Travian: search - přidá hledání do pravého horního rohu; kolizní s Travian Beyond, opravený skript (viz 2. díl)
Travian: Send Scouts! - pošle scouty
vymazat obchod (viz 2. díl) - tlačítko, které maže všechny záznamy o obchodech, usnadní vám jejich potvrzování po ránu
Tyto skripty jsem našel na userscripts.org.
Na úvod – pro ty, co neradi čtou, jako já – logo naší aliance (ali už není, logo taky ne), s alerogickým podtextem (dvojitě vyjádřeno). Tvoří ji téměř samé lamky, až na mě a pár výjimek . Ale teď již k tématu. Nedávno jsem k travianu na podnět Indyho našel jakýsi skript, který umožňoval podobné výhody jako placený plus účet.
Firefox - základ úspěchu
Zkusil jsem to v Opeře, nehorázné lagy. Proto dnes výjimečně (ne výjimečně pohovořím, ale výjimečně dnes) pohovořím o Firefoxu, ve kterém to šlape možná i rychleji, nežli samotný travian v Opeře. Pokud jej tedy ještě nemáte, tak okamžitě napravit. Oželíme mentální zpět, i když ne tak snadno, jako bychom oželeli ztrátu rakovinotvorné buňky při nákupu v bance .
Skripty? O co vlastně jde?
Pomocí javascriptu vám ve stránce přibudou různá udělátka (tools), která rozdhodně (ne urychlí jak, ale jak moc jistě) urychlí však odehrávku. A jaká přesně? Nejlépe na to odpoví samy screeny, které budou brzy následovat.
Správa skriptů
Instalace - otevřít ve Firefoxu a dát instalovat
Odstranění - Nástroje > Greasemonkey > Správa
Editace - C:\Documents and Settings\%uzivatel%\Data aplikací\Mozilla\Firefox\Profiles\wxu4e31l.default\gm_scripts\
Vybrané skripty
travissimo-0.8.5.5vvv.xpi - Travissimo - pro stránky travianu se vlevo objeví široký panel, obsahující informace ve vztahu k aktivní stránce v travianu, př. u budov ukazuje, co lze postavit, u útoků umožňuje okamžitou simulaci s danými jednotkami, u trhu poměry surovin a jiné
greasemonkey-0.7.20070607.0-fx.xpi - Grease Monkey, potřebné pro instalaci následujících skriptů
travian3beyond.user.js - Travian Beyond - druhé nejširší rozšížení, ukazuje např. úspěšnost a ztráty při útocích (zda jste vzali plno a zda jste vzali více, než jste ztratili), kdy budete mít surovin plno, co můžete právě postavit, zápisník, možnost archivace útoků a zpráv, pamatování nabídek daných na trhu (tzn. že jedou dáte 100 obilí za 200 železa, ono si to uloží a pak dáte stejnou nabídku pouhým kliknutím na OK), přidá ke každému jménu možnost pošty a ke každé vesnici možnost útoku a jiné
travianmarketplacehelper.user.js - u trhu přidá možnost poslat vybraným městům - adresy k nim je nutno upravit v souboru
travianmulticropfinder.user.js - na mapě projede aktuálních 7 * 7 polí a lokalizuje všechna 9 a 15 MC; nutno vypnout travian3beyond.user.js
, jinak se překrývá, do toho souboru přidejte někam /*
, aby se skryl důležitý kód (to bude stačit), v případě vypnutí tohoto skriptu opět použijte /*
Screeny
Užitečné odkazy
hofyland.cz - další odkazy
travmap.shishnet.org - tvorba map
travian.tym.sk - kalkulačka na suroviny
travian.ws - analýza hráčů
traviantoolbox.com - různé utility
travian-watcher.ic.cz - Travian Watcher - placený program zobrazující důležité info v malém samostatném okénku mimo prohlížeč
home.zcu.cz/~vsoft/zaliby/travian/ - sbírka odkazů na tools
etravian.eu - tipy a triky pro dobrou hru
Návod pro operu
Dnes jsem zjistil, že kámošovi travian beyond chodí v Opeře úplně normálně a nic se nelaguje, ale nevím, jak jsou na tom jiné skripty, proto krátký návod i pro Operu.
Stáhněte daný *.js
skript a umístěte je do určité složky. Poté na stránce http://travian.cz
dejte pravým -> Edit site preferences -> Scripting -> Choose
-> vyberte složku se skripty a potvrďte. Pokud nemáte nahoře zatrhnuto Enable JavaScript
, učiňte tak. Toť vše.
Mezi můj výběr patří:
- travian3beyond.user.js
- travianbattleanalyse.user.js
- travianherostatus.user.js
- travianqpmarket21.user.js
- traviansearch.user.js
- traviantaskqueue.user.js
- travianqptargets.user.js
Multicorpfinder jsem vyřadil, protože mi bugoval, právě když jsem ho chtěl použít, a Kenny našel mnohem lepší věc.
Nyní více k jednotlivým skriptům a změnám oproti původnímu stavu v nich:
Travian 3 Beyond
Zbytečně složité a roztáhlé informace o možnostech stavět surovinová pole z přehledněny, obrázky odstraněny.
Stejně tak u budov, které se táhly až na několik obrazovek.
Odstraněn druhý, zbytečný panel pro obchod.
Travian Battle Analyse
U každého boje ukáže výši ztráty, zisk, výnosnost, úspěšnost útoku (kolik % surovin si z možného maximama nesete zpět). Odstraněn druhý duplicitní řádek o ztrátách, který je i v Travian Beyond.
Travian Hero Status
V hrdinské dvoře se u hrdiny objeví drobná statistika zkušeností - kolik jich má a kolik potřebuje pro další lvl. Opět mírně upraveno.
Travian QP Market 2.1
Zpříjemňje práci s trhem pomocí filtru.
Travian search
V pravém horním rohu se objeví malý fomulář pro urychlení hledání v žebřících.
Travian Task Queue
Umožňuje plánování útoků a staveb.
Travian QP Targets
Přidá do archivu tlačítko Smazat obchod.
Re: Travian
Obecné rady
Pokud vám soupeř neustále utíká s armádou, když ji chcete zničit, pošlete v útoku také jeden katapult, či ještě lépe další dvě tři vlny vždy s 1 katem a např. 10 jinými jednotkami. Tím se nepřítel bude bát o své budovy (tuplem když těch vln bude víc) a pokusí se ubránit.
Chce-li vám někdo převzít vesnici, dejte si ho jako parťáka (a hned zrušte) a na týden máte pokoj. Systém vás zřejmě chrání proti tomu, aby si váš parťák vaši vesnici připravil a pak snad dobyl.
Pokud snížíte populaci jakékoliv vedlejší vesnice na 0, bude zničena a zůstane po ní jen opuštěné údolí.
Jak na hrdinu
autor: Schmutzka
Body
Kam dávat u hrdiny body? Pro útočného hrdinu dotujte zpočátku útok a regeneraci zhruba 1:0,8. Regenerace bude později potřebná při dobývání oáz s nulovými ztrátami. Poslední aspekt, kam dávat body, bude později off bonus. Kdy se vyplatí přidávat body do off bonusu si ukážeme na teutonovi (a obecně na každé jednotce).
Současný útok je 4780, tzn. že při základu 150 a 36 bodech v útoku jeden bod dává přibližně 130 ((4780-150)/36). 1 bod do off bonusu dává 0,2 %, tzn. 0,002. Tento bonus přidává útok doprovodné armádě a my si spočítáme, jak velký musí být útok, aby bod do off bonusu přidal více než bod to útoku -> 130/0,002 = 65 000, což odpovídá 1084 sekyrkám či 434 teutonům (bez všech vylepšení).
Později už se generace nevyplatí, protože bude zbytečně rychlá, takže se soustřeďte na útok/off bonus.
Dobývání oáz
Hrdina je velmi vhodným prostředkem k dobývání oáz, jelikož vám ušetří ohromné ztráty jednotek, které byste tam jinak poslali. Tento styl funguje na tomto principu: pošlete hrdinu na oázu, zabije pár jednotek, vrátí se např. s 10 % života (proto je důležitá regenerace), vy počkáte, než se uzdraví a takto neustále do kolečka. Optimální je posílat ho při 100 % života nebo aspoň při takové hodnotě, o kterou minule klesnul, v našem případě tedy při 90 % života (pozor však na doplňování oáz zvířaty, aby vás pak nezaskočilo větší množství, než které jste tam minule nechali). Takto dobudete jednodušší oázy (hliněné, železné) do 3 dnů bez vážných problémů a bez jediné ztráty. S posledním útokem pošlete také jednotky pro těch 1600 surek, co tam zvířata ještě drží.
Chodit s útokem 1500 proti obraně 5000 je zcela normální. Můžete taky použít sim a do něj doplnit počet jednotek stejného druhu jako je hrdina, který by dosáhl stejného útoku, a kouknout se, kolik jednotek se vám vrátí.
Dávejte si ale pozor na případné zloděje oáz, kteří vám vaši oázu vyfouknout těsně před zabráním, protože vy se s tím příliš „flákáte“. V tom případě je lepší poslat vlnu a za ním jednu nejpomalejší jednotku z předešlé vlny spolu s hrdinou. První vlna vše zničí a hrdina v druhé pouze zabere oázu. Stejnak kontrolujte stavy zvířat v okolních oázách, jestli se je nesnaží dobýt někdo jiný. Pokud budete mít štěstí, můžete ukrást oázu někomu vy .
Jak budovat produkci
autor: Valmez Yetti
Takže začnu tím jak to dělám já platí když již máte víc jak dvě vesnice pak napíšu jak je to nejlepší když máte jednu ...
- první co stavím HL. budovu lvl3 , sýpka lvl1, sklady lvl1, pak tržiště aby jste mohli tu ves dotovat surkami
- pak rozšiřím všechny pole na lvl1 (není nutné ale jen aby se aspoň něco dělo)
- buduji HL. budovu tak na lvl10 při tom j třeba rozšiřovat sklady , sípku a jedno obilné pole
- postavím palisádu tak lvl5 a rezidenci tak lvl3
- buduji sklady na lvl10 a sípku lvl10
- po tadytom již začnu budovat surovinové políčka
- vždy od každé suroviny buduji pouze jedno a to na lvl 10 vím zní to blbě a je to nákladné ale u mě to má své opodstatnění. jak je vše na 10 tedy jedno pole od každé suroviny stavím pilu,cihelnu,slévarnu,mlýn a pekárnu vše na lvl5
- HL. budova na lvl20
- palisáda na lvl15
- rezidence na lvl10 (můžete založit další vesnici)
- pak buduji zbytek polí na lvl10 již z vlastních zdrojů
- nakonec buduji neco jako kasárna atd. (jelikož mám již nejaké vesnice tak army buduji v nich né tady)
- mezi vším zvyšuji lvl Tržiště na lvl20 popř obchodní kancl.
- mám vybudovanou super zásobárnu surovin a rozmýšlím jestli tam bude nějaká armáda nebo to bude pouze sklad
- velice jednoduše popsáno trvá to celkem asi měsíc
- lze tam vybudovat i armádu na farmení ale jelikož v blízkém okolí farmím vše takže by to bylo zbytečné
Tak teď ten obecný při jedne vesnici popř. 2
- postavím co nejdříve tržiště
- surovinová pole buduji postupně level po levelu + stavím kasárny a stáje
- vybuduji si útočnou army podpořenou obrannýma jednotkama
- farmím co se dá abych mohl rychleji budovat svou ves
- jak mi chodí suroviny z farem tak buduji co nejdříve rezidenci na lvl 10 vytvořím osadníky a hurá na další ves
- až mám 3-tí ves tak viz. to co jsem popisoval nahoře
Takhle nějak jsem začínal z účtem Valmez Yetti Jinak jde to asi dalšími způsoby možná rychleji možná pomaleji ale vždy je to na stylu hry každého obecné pravidlo nejde napsat nestavím co je mi zbytečné v této části hry .... I když by mi to dalo popku tak popka není vše pokud bude mít u nás někdo popku 500 ale 2000 vojáků (což nelze uživit jen tak) tak není důvod se bát že není dobrým hráčem a s tou army si může nafarmit suroviny které mu popku doženou za dva týdny
Pozn. zásobovat lze i bez tržiště, ale pro pomalejší nepřehledné.
Stavět cihelnu, slévárnu či pilu v MC?
autoři: Schmutzka, Valmez Yetti
Základní 2 problémy, vyplatí se to a je na to místo? Pokud máte okolo MC, tak se to zřejmě nevyplatí, bo pak nebude místo na sklady, ale to nechme až na závěr.
Hlinárna na lvl 5 stojí 28850 surek.
Zvedne produkci o 25 %, tzn. o 50 (při lvl 10 hliněného dolu).
28850/50 = 577 hodin se bude vracet
Tzn. že za 24,047 (577/24) dní již bude zaplacena a začně vydělávat!
Takže asi tak, že se to vyplatí, pokud není méně jak 25 dní do konce věku, resp. pokud to do 25 dní nehodláte zbourat.
Yetti reagoval:
A kde budeš stavět sklady na suroviny když ti tam bude místo zabírat tahle budova tedy já mám v plánu si nosit z farmy tak 250 000 surek a ty do cihelny nenamačkám ale to nevadí každého věc jak se rozhodne já si raději udělám dvě vesničky vedle MC tak aby jsem tam tu cihelnu měl k něčemu...
Závěr: pokud máte dost místa po následujích 25 dní (plus doba stavby na lvl 5), jdetě do toho. Pokud ne, jděte od toho.
Re: Travian
Jak stavět MC
autor: Valmez Yetti
Takže osvětlím MC jako hlavní
- tržiště může klidně být na lvl 1 (v žádném případě obchodní kancl MC je od toho aby se zásobovala surkami né aby je někam poslala)
- akademim vyzkoumat vše na lvl 20 pak zbourat
- Kovárna, Zbrojnice uvážit co na lvl 20 klidně vše ale jo to zbytečné (záleží na stylu hry) až je to co chci na lvl 20 zbourat obě budovy
- sípka 3x minimum 240 000 obilí je na 10 hodin pro 24 000 armádu a to pouze pěší k tomu nějaké koně katy a beranidla a máte co dělat aby vás nevyhodili z práce či školy, takže si představte že to musíte hlídat aby vám nechcíply hlady
- sklady 2x minimum prostě zásoby na tvorbu army je to dost málo aby se tvořila army nonstop tak musíte mít v okolí minimálně 4-5 vesnic pouze zásobovacích
- kameník
- stáje a kasárna (dílnu na zvážení ja ji tam nestavím bo na to mám jinou specializovanou 3/3/3/9)
- mlýn pekárna jasné
- Turnajové hřiště !!! vzdálenosti budou čím dál větší
- hrdinský dvůr (samozřejmost)
- a) plác je snad jasný
b) pokladnici ale až ji bude třeba na co vám teď bude když nataři tady budou nejdříve v létě a to opravdu hodně zaokrouhluju můj typ je říjen-listopad navíc na alianci stačí čtyři a to musí být hráči né s popkou big ale s armádou verry big ...........
c) dle volby něco (ale já již nic víc nestavím než sklady ono když vám vojáci nesou 250 000 surek tak je musí někam uložit )
d) palisáda by měla být ve všech vesnicích minimálně na lvl 15 kdo bude mít pod tam velice nerad pošlu podporu / pošlu pouze na příkaz (a to budu přemýšlet palisáda krom nových vesnic na lvl 20 nutnost)...... vyjímku tvoří právě přebrané vesnice kde ještě člověk nestihne vybudovat palisádu a již jde na něho útok
POZOR v žádném případě néééééééééé !!!!!
- obchodní kancl.
- Pila, Cihelna, Slévárna ( ten kdo si to tam postaví je mamlas )
- ambasádu ( ta nemusí být vůbec když už jste v alianci ale při větším počtu vesnic ji někde dáte ?)
- úkryty a pasti tak to je opravdu na facku
PS. pokud jsem něco opomněl tak se omlouvám ale jsem jen člověk Pořadí co a jak stavět zdokonalovat je na každém samotně můj výpis není to co má být
po sobě ale pokud tam nemáte tržnici jako první tak se mi přihlaste já vám to vysvětlím přes poštu a budu hoooooodně sprostý !!! ___________________________________________________________________________
MC je nejlepší zakládat jako 3-4 vesnici pokud ji máte vzdálenější .... Pokud ji máte blízko vesnice a máte dost farem tak 2-3 ale spíše pro zkušené .. Kde stavět je jednoduché jsou dva typy lidí 1. kteří staví sílu blízko sebe tj vesnice vedle sebe 2. vesnice od sebe každá varianta má své výhody i nevýhody
U sebe výhoda rychlý růst lehká podpora nikdo ti ji nezabere pokud ji máš hlavní atd. nevýhoda malý rozhled, Vzdálené je to naopak
Tento problém je zpýše o samotném stylu hry než nějak jednodušej odpovědět ..... Prostě v tomto případě nejlepší je samostatná zkušenost ........
Jak se vyhodnocují útoky
autor: BAFS
Následující text shrnuje nějaké informace o tom, jak probíhají útoky a obrana tady v Travianu. Je to posbírané z různých zdrojů, takže neručím za přesnost.
Loupežné vs. normální útoky
Loupežný útok má za cíl ukrást suroviny (eventuelně zabít nějaké vojáky, kteří ty suroviny brání), ale jinak cíl příliš nepoškodit.
Normální útok má za cíl cíl co nejvíc poničit, katapulty při normálním útoku bourají budovy (při loupežném ne)
Pokud při loupežném útoku dojde k boji, ti útočící vojáci, kteří přežijí, seberou suroviny a zase odejdou. Naproti tomu při normálním útoku se bojuje do konce, tedy pokud na obou stranách přežijí nějací vojáci, dojde k dalšímu útoku a to se opakuje, dokud na jedné straně nejsou všichni mrtví.
V každém kole boje se přepočítávají všechny hodnoty, o kterých je psáno níže. To například znamená, že pokud během boje ničíte hradby, bonus pro obránce je v každém kole nižší.
Jak boj probíhá aneb čísla
Výsledek boje je ovlivněn následujícími faktory
- Útočnou silou útočníka, obrannou silou obránce
- Počtem beranidel, úrovní hradeb
- Rozdílem počtu obyvatel
Před začátkem boje nejprve vypočítá útočná síla jako součet všech hodnot útok všech útočících vojáků. Například pokud mám 100 imperiánů a 50 Equites Caesaris, moje celková útočná síla je 100*70 + 50*180 = 16000.
Vypočítat obrannou sílu je složitější, protože se skládá ze dvou hodnot - obrana proti pěchotě a obrana proti jízdě. Jak se tyto dvě hodnoty namíchají, záleží na složení útočící armády.
Když vezmeme příklad výše, pak útok samotné pěchoty je 7000, útok samotné jízdy je 9000, tedy poměr útoků pěchoty a jízdy je 7:9.
Dále řekněme, že v boji brání 330 pretoriánů. Jejich obranná síla proti pěchotě je 330*65=21450, obranná síla proti jízdě je 330*35=11550. Tato dvě čísla se vynásobí podílem příslušné útočné síly na celkové útočné síle a výsledky se sečtou. Tedy
Obranná síla = 21450 * (7/16) + 11550 * (9/16) = 15880
Celková obranná síla je tedy závislá na tom, jaké složení útočící armády. To je potřeba mít na paměti, když jdete proti jednostranně zaměřené obraně (tj. hodně obrany proti pěchotě, ale málo proti jízdě, nebo obráceně.) Obecně totiž platí, že útočnou armádu je třeba posílat v plné síle - čím víc útočníků, tím menší ztráty mezi nimi - nicméně pokud je obrana zaměřená jednostranně, může být lepší poslat jenom pěchotu nebo jenom jízdu.
Na Travian fóru kdysi bylo diskutováno toto: Když 20 blesků útočí na 200 pálek, zemře 8 blesků. Když 20 blesků a 20 šermířů útočí na 200 pálek, zemře 13 blesků a 13 šermířů. Mnoho lidí nerozumělo tomu, proč, když útočí víc vojáků, má útočník větší ztráty.
Vysvětlení je jednoduché. Obrana pálek proti pěchotě je 20, ale proti jízdě jenom 5. V prvním případě pálkaři použijí jenom svou malou obranu proti jízdě. Když ale dojde na druhý případ, tedy když s jízdou zaútočí i pěchota, ve výpočtu se objeví obrana proti pěchotě.
Když dosadíme konkrétní čísla - 20 blesků má útok 1800, 20 šermířů má útok 1300, 200 pálek má obranu 1000 proti jízdě a 4000 proti pěchotě. V prvním případě (útočí jenom jízda) je tedy obrana rovna:
obrana1 = (1800/1800) * 1000 + (0/1800) * 4000 = 1000
V druhém případě (útočí jízda i pěchota)
obrana2 = (1800/3100) * 1000 + (1300/3100) * 4000 = 2258
Je tedy jasně vidět, že když útočíte, musíte brát do úvahy, kdo brání, a podle toho se zařídit.
Máme tedy vypočítány hodnoty obranné síly (O) a útočné síly (U), nyní se určí ztráty na obou stranách. Přesný vzorec není znám, nicméně ztráty se pravděpodobně určují z poměru mezi O a U. Následuje několik příkladů:
1000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = O) ... 1000 imperiánů zemře
2000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 2O) ... 717 imperiánů zemře
3000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 3O) ... 606 imperiánů zemře
4000 imperiánů ... 540 zemře
5000 imperiánů ... 494
6000 imperiánů ... 460
20000 imperiánů ... 306
40000 imperiánů ... 253
80000 imperiánů (U = 80O) ... 217
Je vidět, že snižování ztrát se zpomaluje s tím, jak poměr mezi útočnou a obrannou silou roste. To znamená, že v podstatě nezáleží na tom, jestli máte 80k nebo 40k imperiánů (rozdíl ztrát je necelých 40), ale 1000 nebo 2000 už znamená rozdíl ztrát 270. Je tedy potřeba mít o hodněkrát větší obranu než útok, tím se vyhnete velkým ztrátám. Pro obranu platí víceméně totéž.
Z toho jasně vyplývá jedna věc - je potřeba se vyhnout rozdělování armády. Je lepší mít jednu velkou útočnou armádu v jedné vesnici, než z každé vesnice několik malých. Pro obranu platí totéž - pokud nemáte k dispozici opravdu HODNĚ obránců, vyberte jednu důležitou vesnici a tu chraňte.
Vliv beranidel
Hradby zvyšují obrannou sílu, například římské hradby na úrovni 20 dávají bonus 81% k obraně. To je HODNĚ. Menší bonus k obraně má galská palisáda, nejmenší germánský val. (Na druhou stranu římské hradby nic nevydrží a germánský val je téměř nezničitelný - abyste zničili val na úrovni 20, potřebujete 300 beranidel)
Jak vlastně beranidla fungují? Zaprvé stejně jako katapulty přidávají něco k útočné síle. Za druhé, BĚHEM boje ničí zeď.
V následujících příkladech útočí spousta vojáků proto, aby vliv útočné síly beranidel byl zanedbatelný. Hradby mají úroveň 20.
Příklad 1: 50k imperiánů a 100 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... všichni imperiáni zemřou a hradby budou poškozeny na úroveň 11
Příklad 2: 50k imperiánů a 200 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 2.3k imperiánů, 9 beranidel a hradby jsou zničeny.
V tuhle chvíli si spousta hráčů pomyslí - 200 už je dost beranidel, protože zeď byla zničena. To je ŠPATNĚ, ve skutečnosti je to dost beranidel akorát na to, aby jen tak tak zničili tu zeď. A protože zeď ubývá pomalu, hodně pomáhá obráncům v boji.
Příklad 3: 50k imperiánů a 400 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 11k imperiánů
200 beranidel navíc zjevně zničí zeď rychleji, obránce dříve ztratí bonus, který od hradeb dostává, a je tak snadněji zničen (a spočítejte si, kolik stojí 200 beranidel a kolik 9000 imperiánů. To za to stojí, že?)
jeste jedna rada, obcas se vam stane ze nekoho farmite, obrance nema zadnou armadu, ma zborenou zed a stejne vam umiraji nektere jednotky, v tom pripade je potreba znicit katapultama jeste palac, ktery ma taky svou vlastni malou obranu
Re: Travian
Odkazy
Online pomůcky
Skripty k usnadnění hry
Informační tabulky
- sofistikované tabulky
- produkce a doba stavby surovinových polí
- požadavky a doba stavby vojenských budov
- požadavky a doba stavby infrastruktury
- výčet jednotek (pro jednotlivé jednotky pak simulace vylepšení a možná produkce při daném množství surovin)
- ceny vylepšení jednotlivých jednotek + počet, od kterého je vylepšení výhodné
- rozšířený válečný simulátor
- ceny a čas obnovy hrdiny
- efektivní plánování stavy surovinových polí
- kulturní body, kolik třeba na vesnice, cena KB u jednotlivých budov
- kvalitní srovnání jednotek v mnoha aspektech
Zajímavé články a jiné informace
forum v Travianu
G.
Giovani- Anonymní